RoadTrip No.5: Dzień 2

Wilno RoadTripDrugi dzień wyprawy przywitał nas zdecydowanie lepszą pogodą. Rano w Woszczelach świeciło piękne słońce, po zjedzeniu szybkiego śniadania i spakowaniu bagaży ruszyliśmy w kierunku Wilna. Przed granicą wstąpiliśmy jeszcze na ostatnie zakupy i tankowanie.

Katedra Wileńska

Katedra Wileńska była jednym z pierwszych punktów naszego zwiedzania stolicy Litwy.

Tuż po przekroczeniu granicy po tym gdy zatrzymaliśmy się na stacji paliw zorientowaliśmy się, że straciliśmy dwie paczki z lunchboxami Vifona (razem 16 sztuk). Mamy jednak nadzieję, że zapasów mimo to starczy nam do końca podróży. Warto zaznaczyć, że w bagażu wieziemy też wędkę Michała – więc podczas pobytu w Norwegii bardzo na niego liczymy.

W drodze do Wilna zaczęło padać, jednak nie były to tak duże opady jak te pierwszego dnia w Polsce i z czasem pogoda znów zrobiła się dobra. Po przejechaniu prawie 300 kilometrów znaleźliśmy się w centrum Wilna, które wpisane jest na listę światowego dziedzictwa UNESCO. W Wilnie zobaczyliśmy najważniejsze zabytki, takie jak Katedra Wileńska czy Ostra Brama z Kaplicą Ostrobramską z obrazem Matki Boskiej Ostrobramskiej Królowej Korony Polskiej (Matki Boskiej Miłosierdzia). Trafiliśmy również na protest przeciwników przyjęcia przez Litwę Euro.

Ostra Brama

Cała ekipa pod Ostrą Bramą.

euro przeciwnicy

Jeden z transparentów, jakie mieli w swoim obozie przeciwnicy przyjęcia przez Litwę Euro.

Po zakończenia zwiedzania stolicy Litwy udaliśmy się w kierunku Kernave, nieopodal którego rozbiliśmy swój obóz i przygotowaliśmy kolację.  Okolica, w której mieliśmy okazję nocować była naprawdę cicha, spokojna i urokliwa. Drugiego dnia wyprawy przejechaliśmy 336 km.

bagażnik dachowy

Asia podczas zdejmowania z dachu bagaży.

Wojtek z jedną z kuchenek, służących nam do gotowania.

namioty Litwa

Rozbijanie namiotów poszło bardzo sprawnie!

Zachęcamy do śledzenia naszych przygód na bieżąco na naszym blogu, Facebooku oraz niedawno otwartych Instagramie (@RoadTripBus.PL) oraz Snapchacie (login RoadTripBus). Przypominamy również o systemie GPS zainstalowanym w naszym samochodzie, dzięki któremu możecie podglądać na żywo gdzie dokładnie jesteśmy (mapka z aktualną pozycją tutaj).